Víťazstvo v napínavej L Racing 10. Rally Rožňava získali Koči s Kostkom

Rally sezóna na Slovensku odštartovala! Stalo sa tak v tieto dni, na prelome marca a apríla a to na L Racing 10. Rally Rožňava. Víťazstvo si odniesla košicko-zlínska posádka Martin Koči s Lukášom Kostkom na Škode Fabia R5.

Napínavé momenty plné adrenalínových zážitkov a nepredvídateľných výsledkov priniesol úvod sezóny Majstrovstiev Slovenska v rally. Na jubilejnom 10. ročníku Rally Rožňava, ktorú zorganizoval Auto Klub Košice za spolupráce s L Racing, odštartovalo spolu 47 súťažných posádok. Z toho 37 zbieralo body do Majstrovstiev Slovenska, sedem do Slovenského rally pohára a tri jazdili v rámci rally školy. Až deväť posádok štartovalo na vozidlách špecifikácie R5 a dve dvojice na WRC, takže najväčšie súboje očakávali všetci práve medzi nimi.

Najlepšie časy na trati napokon predvádzala trojica posádok Koči – Kostka, Valoušek – Havelková a Ondrej – Gomori. Tieto tri dvojice si podelili aj víťazstvá v ôsmich rýchlostných skúškach. Úvodná skúška na mestskom okruhu sa najlepšie vydarila Valouškovi, ktorý presedlal zo Škody Fabie R5 do Fordu Fiesta R5, ale na auto si veľmi rýchlo zvykol. Bolo však jasné, že motoricky silnejšie Fabie sa prejavia až v sobotu a tak sa aj stalo. V druhej rýchlostnej skúške sa do vedenia dostali Martin Koči s Lukášom Kostkom. Posádka po celý deň dosahovala výborné časy, ktoré zavŕšila víťazstvom v záverečnej rýchlostnej skúške a domov si odniesla absolútne víťazstvo. „Po prvom dni sme trochu strácali, takže sme sa tešili na sobotný súboj. Darilo sa nám sťahovať stratu a dostať sa na prvé miesto. Potom to bolo skôr o nejakej taktike, nájsť kompromis medzi bezpečnosťou a rýchlosťou a podarilo sa nám to, takže sa veľmi tešíme“, zhrnul Martin Koči.

K víťazstvu Kočiho s Kostkom prispela aj penalizácia Valouška za nesprávny prejazd retardérom, ktorá sa ukázala ako rozhodujúca. „Boli to krásne preteky, traťovo aj organizačne, vyšlo aj počasie. Bojovalo sa do poslednej rýchlostky. Skomplikovali sme si to druhou rýchlostkou, kde sme si prehriali kolesá aj brzdy, rozrazili sme retardér a to nás stálo desať sekúnd. Napokon sme prehrali o sedem. Sme radi, že sme vyhrali dvakrát Uhornú, je to naozaj ťažká skúška. Ešte pred týždňom sme nevedeli, že budeme štartovať, takže toto je pre nás skvelý výsledok“, prezradil jazdec posádky Valoušek – Havelková, ktorá napokon skončila na druhom mieste. Tretie miesto si z Rožňavy odniesli Grzegorz Grzyb s Jakubom Wrobelom, ktorí na tejto súťaži pôsobili dosť nenápadne. Po celý čas sa hýbali okolo tretieho a štvrtého miesta, až napokon skončili na bronzovom stupienku. Na štvrté miesto sa v poslednej skúške prepadli Tomáš Ondrej s Adamom Gomorim na Škode Fabia WRC, ktorí doplatili na zjazdené pneumatiky. Päticu najrýchlejších uzavreli Vlasto Majerčák s Michaelou Vejačkovou.

V triede 3 sa najviac darilo Petrovi Gavlákovi s Emilom Horniačkom, ktorí si viackrát chválili perfektne pripravené Mitsubishi Lancer Evo IX od Karla Trojana. Juraj Keszi s Jánom Šustekom sa stali najrýchlejšou posádkou v triede 5. V „šestkách“ boli po odstúpení Fuska so Slovákom najväčšími adeptmi na víťazstvo Martin Kysucký s Pavlom Kušnierom na Peugeote 208 R2, ktorí svoju rolu favorita aj potvrdili. V triede 7 vyhrali István Radó so Szilviou Kovács, v triede 8 Kamil Švec s Erikom Švecom a medzi historikmi došli do cieľa obaja Bérešovci, z ktorých bol úspešnejší Jozef Béreš st. so svojím spolujazdcom Vojtom Bačinským.

Neoficiálne výsledky L Racing 10. Rally Rožňava:
1. KOČI-KOSTKA, ŠKODA Fabia R5
2. VALOUŠEK-HAVELKOVÁ, FORD Fiesta R5
3. GRZYB-WRÓBEL, ŠKODA Fabia R5
4. ONDREJ-GOMORI, ŠKODA Fabia WRC
5. MAJERČÁK-VEJAČKOVÁ, FORD Fiesta R5

Na oficiálne výsledky si musíme počkať do doriešenia odvolania sa súťažiaceho XIQIO Racing.

Zdenka Tamášová
Tlačový tajomník L Racing 10. Rally Rožňava